Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu zo maart 24, 2019 2:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dorian en het traphekje
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 1:37 pm 

Even jullie mening/raad/advies/tips gevraagd.
Zoals jullie weten raakt Dorian erg in de stress van onweer/vuurwerk.Als we thuis zijn zoekt hij ons op,en om hem dan af te leiden doe ik meestal voerspelletjes met hem.Ballendoos met voertjes erin of een Kong gevuld met voertjes,hij is dan nog wel op het onweer gericht,maar kan hem wel wat beter afleiden hiermee.
Als wij niet thuis zijn en er is onweer dan gaat hij aan het slopen thuis,en niet zijn eigen knuffels,maar mijn spulletjes.
Hij vliegt naar de bovenverdieping en gaat daar aan de sloop.
Eigenlijk mag Dorian niet naar boven als wij er niet zijn,maar(is er onweer) dan krabbelt hij aan de huiskamerdeur want hij wilt naar boven toe.Toen is hij maar begonnen aan de internet/telefoon kabels(upc kastje helemaal van de muur getrokken) .Dus de huiskamerdeur staat nu open.
Zo heeft hij al 2 ventilatorsnoeren doorgebeten,al mijn schoenen boxen gesloopt de schoenen waren nog heel,daar doet hij dan weer niks mee,gelukkig!)
Nu denken jullie vast aaaah dat valt wel mee,nou hou je vast!! :badgrin: :badgrin:
Paar maandjes geleden was ik net te laat thuis uit mijn werk,nou hij is toen begonnen in de badkamer,heel mijn ladenkast(waar de handdoeken/shampoo enz instaat)had hij gesloopt,douchematje was gesloopt.(ik heb er nog foto's van zal eens kijken of ik die hier geplaatst krijg)
Nu hebben wij aan de achterkant een grotere dakkapel laten plaatsen en ook gelijk de badkamer aangepakt.Dus nu hebben we een hele mooie badkamer.
En ik wil niet dat Dorian aan de badkamer gaat beginnen nu.
Nu wilde ik eerst een traphekje enkel voor de badkameringang,maar dan gaat hij mss wel naar èèn van de andere kamers toe om te slopen.Slaapkamer of de kledingkasten.
Als we weg gaan dan leggen wij boven al een voerbal neer,stukken/rollen karton zodat hi daar mee aan de slag kan .

Dus toen dacht ik van nou dan enkel een traphekje voor de trap,dan kan hij niet naar boven toe.
Maarja dan met het risico dat hij beneden aan de sloop gaat.

Dorian gaat van stress/spanning slopen.
Dat merk ik ook als ik buiten loop en we komen andere honden tegen.En bij de meeste die hij tegenkomt dan bouwt hij dus al spanning op.Als hij dan iets van plastic tegenkom dan gaat hij dat ook slopen,een plastic tas scheurt hij helemaal aan stukken.
De laatste keer was er onweer en toen waren we allebei thus, wij waren in de tuin bezig,hij loopt naar mijn pompoenplant toen en begint aan de steel.Kon net op tijd mijn pompoen redden :shock:

Als we er niet zijn en Dorian dan in een bench doen is geen optie,dan weet ik zeker dat hij tot bloedens toe de bench gaat slopen.Opsluiten is dan geen optie.
Ik heb een week of 2 ook Telizen gegeven,in die 2 weken was er ook onweer en het middel werkte niet bij hem.
Bach op maat heb ik ook al geprobeerd(vuurwerk)maar hielp ook niet.

Sorry beetje lang verhaal geworden :oops:

Hebben jullie mss nog een gedacht hierover?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 1:44 pm 

Misschien ben ik dan toch wat harder , maar als ik alles heb geprobeerd en hij blijft slopen heeft hij toch echt pech en gaat hij gewoon in een bench . Sorry , daar trek ik echt de grens. Hij is dan toch echt "maar" een hond en heeft het dan maar de accepteren . HHtwijfel

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 2:01 pm 

loontjuh schreef:
Misschien ben ik dan toch wat harder , maar als ik alles heb geprobeerd en hij blijft slopen heeft hij toch echt pech en gaat hij gewoon in een bench . Sorry , daar trek ik echt de grens. Hij is dan toch echt "maar" een hond en heeft het dan maar de accepteren . HHtwijfel

Ja je hebt gelijk.
Het vervelende is dat onweer niet te voorspellen is.Heb al vaak zat dat de weermannen/vrouwen onweer voorspellen in deze regio en dan nergens last van.En wil Dorian ook niet constant in de bench houden als we er niet zijn.
De bench zou wel een oplossing zijn,blijven mijn spullen heel. :D
Maar ik ben bang dat hij zichzelf dan gaat verwonden.Gaat hij aan de tralies beginnen. Dorian is gewoon een spanningssloper

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 3:00 pm 

Ja, dit lijkt pure paniek, waarschijnlijk opgebouwd en heel moeilijk te keren, vooral als je regelmatig niet thuis bent wanneer het zich voordoet. Is het niet mogelijk om Dorian in de gang te laten en wel vrij naar boven te laten gaan maar de kamerdeuren gesloten te houden? Met de radio aan en de gordijnen, waar nodig, dicht voelt hij zich misschien wat rustiger.
Mijn buurvrouw heeft een soortgelijk probleem met haar Aussie. Ze heeft er twee maar alleen de oudste is bang en wel zo erg dat ze in staat zou zijn om boven door het raam naar buiten te springen, ze zoekt alle wegen om te vluchten. Als er onweer is voorspeld gaan de buren alleen weg (ze hebben ook 7 paarden te verzorgen) wanneer ik thuis ben, ik heb de sleutel en moet heel snel daar zijn, al bij het eerste gerommel en ze zeker niet de kans geven om langs me heen weg te schieten. Eenmaal binnen wordt ze wel rustiger en komt ze naast me op de bank. Misschien is dat een oplossing, iemand in de buurt die bij Dorian kan zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 6:12 pm 

Max is ook bang voor knallen geworden nadat een aantal jaren geleden, jongeren het nodig vonden zo een vlinder bom bij hem af te laten gaan. (tijdens oud en nieuw)
Hij is echt bang voor het gedonder, zoekt je op en wil het liefst in je weg kruipen.
Nu Max ontslagen is, is hij drie dagen alleen.
Met de buurman af gesproken dat bij onweer, Max bij hem in de garage komt werken.
Is zo iets niet bij jouw mogelijk?

Theo

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 6:21 pm 

had al iets gelezen van het traphekje
vind het niet zon goed idee eerlijk gezegd zon kindertrapje gaat hij bij stress zo doorheen
ben het eigenlijk wel met ilona eens hup de bench in
beans was ook erg angstig van onweer sloopte niks maar rilde heel erg en kreeg een soort van hyperventilatie
zij wist me precies te vertellen wanneer er onweer kwam rilde van te voren al
ik heb hier voor bazinga de grootste maat bench zon ouderwetse ijzeren nog
ook voor haar veiligheid want als ik weg ben eet ze alles op en slikt alles door
er zijn ook hoezen voor te koop musketon op het deurtje tegen het openduwen
en geef hem een groot nylabone ofzo
zou ik toch aanraden kabels doorbijten kan ook erg gevaarlijk zijn
oefen er nu zo al mee
ben ook geen liefhebber van de bench maar geeft mij ook een gerust gevoel als ik weg ben
alleen eet ze helaas nu ook haar vetbed op vreetvarken
wel geef ik een zwarte grote kong erin met allemaal lekkere dingen
als ik die klaarmaak zit ze er al in
zet de bench in een afgesloten ruimte lekker donker
het is echt een drama die angst zeker als ze gaan slopen het is puur de stress
probeer het eens uit als je bv maar een halfuurtje weg bent gooi er wat karton in eventueel
dalton krijgt koekjes met l-tryphophaan erin bestel ik in belgie
na langer gebruik heeft het effect zelfs bij zon stresskip als dalton
hoop dat er een oplossing voor je komt
dit is voor beiden niet leuk

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 9:20 am 

Citaat:
ik heb hier voor bazinga de grootste maat bench zon ouderwetse ijzeren nog ook voor haar veiligheid want als ik weg ben eet ze alles op en slikt alles door

ben ook geen liefhebber van de bench maar geeft mij ook een gerust gevoel als ik weg ben alleen eet ze helaas nu ook haar vetbed op vreetvarken

Als ik dit zo lees denk ik dat dit gedrag voort komt uit verlatingsangst, ik zou het goed in de gaten houden en er op gaan trainen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 9:29 am 

watervrouw schreef:
loontjuh schreef:

Ja je hebt gelijk.
Het vervelende is dat onweer niet te voorspellen is.Heb al vaak zat dat de weermannen/vrouwen onweer voorspellen in deze regio en dan nergens last van.En wil Dorian ook niet constant in de bench houden als we er niet zijn.
Maar ik ben bang dat hij zichzelf dan gaat verwonden.Gaat hij aan de tralies beginnen. Dorian is gewoon een spanningssloper

Ik heb een Vari kennel . Die zijn ook aan alle kanten afgesloten wat vaak een geborgen gevoel geeft. In de draadbench vind Oliver ook niks. De Vari kennel is geen probleem. De kans om te verwonden is ook in een Vari kennel minder aanwezig.

Vervelend probleem is het wel . Soms is het ook gewoon doen ipv er bij na te denken wat zou kunnen gebeuren. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 10:27 am 

Trudy schreef:
Citaat:
ik heb hier voor bazinga de grootste maat bench zon ouderwetse ijzeren nog ook voor haar veiligheid want als ik weg ben eet ze alles op en slikt alles door

ben ook geen liefhebber van de bench maar geeft mij ook een gerust gevoel als ik weg ben alleen eet ze helaas nu ook haar vetbed op vreetvarken

Als ik dit zo lees denk ik dat dit gedrag voort komt uit verlatingsangst, ik zou het goed in de gaten houden en er op gaan trainen.

hoezo verlatingsangst als ik thuis ben vreet ze ook aan haar spullen
als ik sta te koken ofzo ben ik gewoon thuis hoor
en trainen doe ik dat niet hoor gewoon geen vetbed
ze gaat zelf de bench in als ik de rolluiken dicht doe
geen probleem hoor

en ja wat dorian betreft idd zoals loontjuh zegt niet te veel over nadenken
gewoon doen in huis los loopt hij ook gevaar
die varia kennel goed idee had ik nog niet aan gedacht
zou het echt eens proberen

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 29, 2016 6:00 pm 

Buren nee dat is geen optie.
Rolluiken/ramen dicht,radio aan dat doen we zowiezo al wanneer er regen of onweer voorspeld wordt
De radio staat als wij er niet zijn ook aan.
Omdat hij naar boven vlucht hebben we daar ook sloopspulletjes liggen zoals doosjes/dozen van karton er ligt zo bal waar voertjes uitkomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 29, 2016 6:12 pm 

loontjuh schreef:
watervrouw schreef:
loontjuh schreef:

Ja je hebt gelijk.

Ik heb een Vari kennel . Die zijn ook aan alle kanten afgesloten wat vaak een geborgen gevoel geeft. In de draadbench vind Oliver ook niks. De Vari kennel is geen probleem. De kans om te verwonden is ook in een Vari kennel minder aanwezig.

Vervelend probleem is het wel . Soms is het ook gewoon doen ipv er bij na te denken wat zou kunnen gebeuren. ;)

Hmmja een Vari kennel mss is dat wat.
Wat voor afmeting zou ik dan het beste kunnen nemen?

Dorian is aan een bench gewend,nouja vroeger zat hij er vaak in.
Toen had ik Cairo nog,Dorian moest toen wel de bench in als wij er niet waren of voor de nacht.

Maar je hebt gelijk hoor,ik ben best wel een watje geworden in de loop der jaren met Dorian.
Ik heb nu al zoiets van ja maar Dorian hoeft (als er geen onweer wordt voorspeld)van mij dan echt niet de Vari kennel in.
Enkel als ze onweer voorspellen in mijn regio.
Vanaf dat hij 1 jaar oud was is hij niet meer de bench in geweest,dusja eigenlijk vind ik het dan weer zielig om hem zijn "vrijheid"af te nemen.Komt weer dat menselijk denken om het hoekje he! :oops: :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 29, 2016 6:17 pm 

Sil jij besteld die koekjes via internet?
Heb jij een site voor mij,ga ik eens kijken,mss s dat zowiezo ook wel wat voor Dorian.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 29, 2016 6:47 pm 

ja het is www.cool4pets.nl
en de koekjes zijn calm en relaxed van pooch en mutt
kosten 4,25 per bus heeft me 2 bussen gekost voor het effect had maar ze mogen er maar 15 perdag van hebben ze zijn heel klein dalton vind ze niet lekker dus meng ik ze in vlees
er zitten 150 koekjes in
ben het nu aan het afbouwen
ze worden er niet suf van maar dalton is niet meer zo scherp
ik had wel eerst met de da overlegd en die vond het prima
want er zit dan l-thrypophaan in
ze hebben er meer natuurprodukten en leveren netjes goed verpakt
de nieren van je hond moeten wel goed zijn heeft het wel wat effect op als je ze lang gebruikt
daarom bouw ik het nu af

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 29, 2016 7:29 pm 

Citaat:
Vanaf dat hij 1 jaar oud was is hij niet meer de bench in geweest,dusja eigenlijk vind ik het dan weer zielig om hem zijn "vrijheid"af te nemen.Komt weer dat menselijk denken om het hoekje he!

Hoeveel uur moet Dorian dan alleen thuis zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2016 5:52 pm 

Trudy schreef:
Citaat:
Vanaf dat hij 1 jaar oud was is hij niet meer de bench in geweest,dusja eigenlijk vind ik het dan weer zielig om hem zijn "vrijheid"af te nemen.Komt weer dat menselijk denken om het hoekje he!

Hoeveel uur moet Dorian dan alleen thuis zijn?

Nu Marko op een andere woonvorm is gaan werken ligt het zo tussen de 6-8 uur dat Dorian alleen is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur