Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr aug 17, 2018 12:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: te lief opvoeden
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 7:01 am 

ik heb een knpv hond
en mij is verteld als je geen ipo of knpv er mee doet
komen de driften er ook niet zo hard uit
klopt ook want de broer van dalton is een hele felle jongen waar zeker wel die sport mee is gedaan
en mijn reu in bedwang houden bij een loopse teef kost me heel wat moeite
iedere hond verschilt aangezien ik nu een hondje heb met best wel jachtinstinkt
heb ik ook weer meer nodig dan met beans en baziel
en dalton kijkt al helemaal niet naar de konijnen om onderweg
heel erg intensief trainen en zonder hulpmiddel dat vind ik pas knap
sorry maar zo zie ik het

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 7:51 am 

Rebekka schreef:
Knap trouwens dat je weet dat mijn hond minder driften heeft dan die van jou....

En ik heb alle wijsheid in pacht?
We gaan erover stoppen denk ik, dit bewijst echt helemaal dat je geen idee hebt wat er bedoeld wordt met driften. Ik plaats nota bene een filmpje, zodat je kan zien waarover het gaat. Maar als jij je aangevallen voelt omdat er lijnen zijn met driften die andere lijnen niet hebben...
Ik heb honden uit dezelfde lijnen als Tijn, het is niet te vergelijken. Nog niet bijna...
Maar goed, dat wil JIJ niet snappen. Dat heb ik nogal eens gelezen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 8:04 am 

Elke - Ago schreef:
Rebekka schreef:
Knap trouwens dat je weet dat mijn hond minder driften heeft dan die van jou....

En ik heb alle wijsheid in pacht?
We gaan erover stoppen denk ik, dit bewijst echt helemaal dat je geen idee hebt wat er bedoeld wordt met driften. Ik plaats nota bene een filmpje, zodat je kan zien waarover het gaat. Maar als jij je aangevallen voelt omdat er lijnen zijn met driften die andere lijnen niet hebben...
Ik heb honden uit dezelfde lijnen als Tijn, het is niet te vergelijken. Nog niet bijna...
Maar goed, dat wil JIJ niet snappen. Dat heb ik nogal eens gelezen ;)

Je zou je eigen berichtjes eens voor de grap eens terug moeten lezen....

En ook nu weer: jij hebt 'bewezen' dat ik geen idee heb wat er bedoeld wordt met driften... whahaha... ik blijf erbij... je bent echt knap dat jij dat kunt, ik ken er maar weinig met deze skills...

Ik zal iets duidelijker zijn: Als ik je mening niet deel is dat niet omdat ik je niet wil snappen, maar omdat ik er misschien anders over denk. Dat kan zomaar....
En daarnaast: ik zou niet weten waarom ik me aangevallen zou voelen omdat er lijnen zijn met driften die andere lijnen niet hebben (geloof ik sowieso al niet in, volgens mij is er alleen een verhoogde kans op... maar goed, wie ben ik...) Weet je Elke... ik WIL geen hond met erge driften. Ik probeer driften te temperen, ipv te stimuleren. (behalve die van speuren) Een dergelijke hond is in mijn situatie niet handig. Dus waarom ik me op dit vlak aangevallen zou voelen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 8:37 am 

Dat neemt niet weg Elke dat het terugroepen bij het achtervolgen van een konijn of bij het ruiken van een loopse teef, een heel lastige en intensieve training is.
Ik vind het dan ook niet terecht dat je schrijft:
Citaat:
Als ik hier al lees dat men problemen heeft met honden onder controle te houden bij konijntjes, loopse teven,
want ook jouw Hollander, die in de training, op het veld, het terugroepen waarschijnlijk goed zal beheersen, kan daar buiten, zonder TT, daar misschien ook problemen mee hebben. Maar omdat wij weten dat het aan te leren is zonder omstreden middelen lijkt het mij een goede weg om samen tot de beste trainingsmethoden te komen. En dan heb ik veel respect voor die mensen die dit met veel geduld, en nadenken, en kennis van hun hond toch voor elkaar krijgen!

Wij hebben een korthaar gehad van de werkhondenkennel Vastenow, ook IPO mee gedaan, van onze KNPV-honden weet je ook. Maar hier loopt bv een HH teefje, waarvan wij denken dat ze zo aan de slag zou kunnen, stamboom en niet uit een werklijn. Maar ik weet natuurlijk ook dat bij veel lijnen de werkdrift wel verdwenen is.

Ik heb het filmpje bekeken en kan er van genieten als ik zie hoe hij naar je kijkt, wacht op het moment dat "hij mag" zich omdraait en zonder vrees bij de pakwerker zijn buit gaat halen. Het filmpje is natuurlijk te kort om echt een indruk te krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 8:42 am 

menings verschillen mag
ik denk dat we allemaal wel elkaar begrijpen
maar gewoon andere meningen hebben
misschien moeten we het maar eens ergens anders over hebben? ;)
ieder zijn sport en opvoeding verschil van hond of niet
over een jaar zijn we nog hierover aan het discusseren

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 11:41 am 

Sil schreef:
menings verschillen mag
ik denk dat we allemaal wel elkaar begrijpen
maar gewoon andere meningen hebben
misschien moeten we het maar eens ergens anders over hebben? ;)
ieder zijn sport en opvoeding verschil van hond of niet
over een jaar zijn we nog hierover aan het discusseren

Ik ben juist van door discussiëren , houd mensen scherp en denken we over dingen na.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 12:30 pm 

loontjuh schreef:
[
Ik ben juist van door discussiëren , houd mensen scherp en denken we over dingen na.

Ik ook, maar het moet wel met respect.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 3:10 pm 

[quote="Elke - Ago"][quote="Rebekka"]
/quote]

Wil je me uitleggen Wat je bedoelt met: "Nog niet bijna." ( blond,.. :? )

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 7:47 am 

Rebekka schreef:
Weet je Elke... ik WIL geen hond met erge driften. Ik probeer driften te temperen, ipv te stimuleren. (behalve die van speuren) Een dergelijke hond is in mijn situatie niet handig. Dus waarom ik me op dit vlak aangevallen zou voelen...

Dat is iets heel anders dan zeggen dat ik weet dat jij Tijn niet dezelfde driften heeft als mijn jongste reu.
Mijn jongste reu is niet geschikt als gezinshond, het is geen familie hond, geen knuffelhond en geen makkelijke hond.
Wat hem dan ook ineens ingeschikt maakt voor heel veel mensen, die dat juist wel zoeken.

Trudy schreef:
Dat neemt niet weg Elke dat het terugroepen bij het achtervolgen van een konijn of bij het ruiken van een loopse teef, een heel lastige en intensieve training is.
Ik vind het dan ook niet terecht dat je schrijft:
Citaat:
Als ik hier al lees dat men problemen heeft met honden onder controle te houden bij konijntjes, loopse teven,
want ook jouw Hollander, die in de training, op het veld, het terugroepen waarschijnlijk goed zal beheersen, kan daar buiten, zonder TT, daar misschien ook problemen mee hebben. Maar omdat wij weten dat het aan te leren is zonder omstreden middelen lijkt het mij een goede weg om samen tot de beste trainingsmethoden te komen. En dan heb ik veel respect voor die mensen die dit met veel geduld, en nadenken, en kennis van hun hond toch voor elkaar krijgen!

Wij hebben een korthaar gehad van de werkhondenkennel Vastenow, ook IPO mee gedaan, van onze KNPV-honden weet je ook. Maar hier loopt bv een HH teefje, waarvan wij denken dat ze zo aan de slag zou kunnen, stamboom en niet uit een werklijn. Maar ik weet natuurlijk ook dat bij veel lijnen de werkdrift wel verdwenen is.

Ik heb het filmpje bekeken en kan er van genieten als ik zie hoe hij naar je kijkt, wacht op het moment dat "hij mag" zich omdraait en zonder vrees bij de pakwerker zijn buit gaat halen. Het filmpje is natuurlijk te kort om echt een indruk te krijgen.

Ik heb de mogelijkheid gehad om met Dhr Verslype te trainen, bijna een jaar. (voor wie hem niet kent, 6voudig wereldkampioen IPO). Als je naar een seminarie van hem gaat, wordt er alleen maar gesproken over positief etc. Maar als je hem bezig ziet met zijn eigen hond, op eigen club, ... dan vergaat het positieve nogal snel. En dat is met heel veel trainers zo, erg mooie seminar/boeken praatjes maar in het echt (of met hun eigen hond) is het dan toch een heel ander verhaal.

Het filmpje is idd kort, het gaat erover of je stress ziet bij hem. Want dat wordt aangehaald, dat een hond stress krijgt van een TT.

Het is niet omdat een hond van een werkkennel komt, dat die per definitie geschikt is voor het werk/sport.

Zoals Sil schrijft, dit is iets waar je idd niet uit geraakt.
Ik heb honden uit de 'gewone' lijnen, erg leuke honden. Super met mijn zoon, makkelijk in de omgang, ... maar het is een wereld van verschil met een werkhond.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 10:51 am 

daar moet ik je gelijk in geven mensen vragen naar mij weleens
waarom is dalton zo die kan niemand aanhalen heel erg beschermend en absoluut niet voor kinderen geschikt die is anders gefokt zeg ik dan
de meeste snappen het niet
ga ik ook niet meer uitleggen
punt is heb altijd zon hond gehad voor de waak buiten
erg fijn
en wat die voorbeelden zijn ja beans zat in het begin op een positieve hondenschool
toen ze naar mijn mening terecht op een hond klapte schopte de (positieve trainer mijn hond)
dus zo zie je maar dat idd niet alles klopt
die hondenschool heeft het trouwens wel geweten niemand komt aan mijn hond :evil:
als ik mensen onderweg hoor sissen naar hun hond
cesar milan ja dat helpt :roll:
vergeten ze en geloven het niet als je zegt dat hij ook de tt gebruikt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur