Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr jun 22, 2018 2:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Te waakzaam
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 12:01 pm 

Fijn dat je zulke goede ervaringen hebt tot nu toe met onder de mensen komen. Ik denk dat je supergoed bezig bent!

Nodig ook af en toe je buurvrouw uit, zodat je hond leert dat er ook wel eens iemand op zijn terrein komt. Vooral je buurvrouw. Of ga eens een praatje maken met de postbode als de hond in de buurt is, of de glazenwasser, of wie dan ook. Er komt toch weleens iemand langs?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 2:54 pm 

Hier ook een Hollander die ,naar mijn mening zoals het hoort, iedereen het erf afbijt als ik hem niet zeg dat hij klaar is. Je hebt er voor gekozen een waker te nemen en nu heb je de beste waakhond die je kan krijgen ( helaas aan jou beschrijving te lezen , is het naar mijn mening voornamelijk onzekerheid waardoor hij bijten wil) .

Zo een hond heb ik er nu sinds 2 jaar bij ( een portugese waterhond ) Vorige mensen vonden het geweldig als hij waakte behalve bij bepaalde mensen . Helaas ziet een hond dat verschil niet dus , conflict bijten uit onzekerheid het gevolg. Hier mag hij lekker waken en iedereen het erf afbijten als hij wil tenzij ik stop zeg. Net als mijn hollander. Als ik dus als baas zeg dat het klaar is , is het ook klaar en bepaal ik. Mijn honden accepteren dan dus ook direct de visite als dat het van mij is en komen er dan niet meer aan hhonschuld , gaan daarna doen alsof ze heel schattig zijn en komen met ballen en weet ik veel wat aan rennen LOL ..

Ook ik sterf dus :oops: als er wat is en ik niet kan corrigeren, aangezien op mijn man na , niemand het huis binnen komt. Ik heb daar bewust voor gekozen.
Wat ik lees was dat je eerst heel blij was en nu moet het ineens anders. Een hond werkt helaas niet zo. Waken is namelijk zelf belonend en daardoor zeer slecht te herstellen als je dat niet gelijk inperkt.

Ik zou hem gewoon leren , visite voor de deur , zodra hij voor het hek staat terug bij je roepen en afleggen daar. En dan laat jij de visite binnen. Mocht er ooit wat gebeuren kan je de hond bij je roepen en naast je neer leggen zodat je altijd controle houd. Mocht je zo ver heen zijn dat je dat niet lukt dan is het helaas pindakaas :lol:
Visite blijft ten alle tijden van je hond af als de hond dat aangeeft !! Als Varro (hollander) aangeeft iemand niet te mogen gaat hij in de kennel.

En voor de mensen die vinden dat een Hollander niet zo hoort te zijn .. Sorry maar dan heb je het verkeerde ras. Een Herder is een waak/verdedigingshond of het nu een belg, duits of een hollander is. Mijn mening....

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 2:59 pm 

En voor ik het vergeet. Mijn honden zijn sociaal naar mens en dier buiten het erf. Dat staat dus los van het eigen erf en zal voor de hond ook duidelijk verschil zijn.
Buiten het erf trainen is heel leuk maar gaat niet helpen op het erf zelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 6:43 pm 

We hebben hier te maken met een jonge hond, midden in de pubertijd, die nu goed begeleid moet worden om uit te groeien tot een stabiele hond. Dat wil dus zeggen dat je hem in allerlei situaties moet brengen en hem kennis moet laten maken met verschillende mensen en kinderen.
Als eigenaar moet je op deze leeftijd ervoor zorgen dat hij niet in situaties komt die hij nog niet aankan. Dit wil niet zeggen dat hij dan eenmaal volwassen geen goede waker zal zijn. Waarschijnlijk beter.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur