Fascinatie voor kiezels, stenen en rotsblokken

Over hondengedrag...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jarvis

Fascinatie voor kiezels, stenen en rotsblokken

#1 Bericht door Jarvis » 22 jun 2015, 13:29

Hallo jongens,

onze dame van 11 maanden heeft sinds een tijdje een fascinatie gekregen voor steentjes.
De kleinste kiezels weet ze uit de achtertuin te vissen en zit ze mee in haar mond te "spelen".
Na een verbale correctie 'nee' of 'los' laat ze hem ook direct vallen maar ze wilt er vaak naar terug tenzij ik haar afleid of iets anders geef.

De wat grotere stenen die we tegenkomen op wandelpaden en in de bossen worden tussen haar voorpoten geklemd en daar gaat ze streepjes mee trekken in de aarde..
En moeten eigenlijk ook meegenomen worden volgens haar.

Enig idee waar dit vandaan komt? Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan afleren?

Dankjewel!

Rebekka

Re: Fascinatie voor kiezels, stenen en rotsblokken

#2 Bericht door Rebekka » 22 jun 2015, 21:20

Ik zou denk ik niet een te groot punt van maken naar de hond toe, dan wordt het zo'n ding. Dus niet perse benoemen dat ze het niet mag, maar als ze het doet afleiden met een spel. Bijvoorbeeld een flos gooien ofzo... veeeeel leuker dan een steentje :P... Probeer ook de flos soms te gooien als ze niet met een steentje speelt, omdat ze niet de link moet gaan leggen dat je met haar gaat spelen als ze steentjes in haar bek neemt. Zo bijdehand zijn die Hollandertjes dan ook wel weer...

Jarvis

Re: Fascinatie voor kiezels, stenen en rotsblokken

#3 Bericht door Jarvis » 23 jun 2015, 09:00

Haha, jah zo bijdehand zijn ze zeker!

Bedankt voor je reactie :)

Plaats reactie