Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu do jan 24, 2019 1:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2015 3:56 pm 

Lucky heeft het mankement om op auto's te willen jagen. Dit mag ze natuurlijk niet. In de wei kan ze het inmiddels heel goed na laten als ze 1. Met andere honden speelt, 2 ze op een balletje mag 'jagen', apporteren is de bedoeling maar snapt ze buiten niet helemaal 3 haar aandacht vragen laten zitten en worstje geven als ze netjes blijft zitten.

Met gewoon een rondje lopen kan dan alleen met zitten en belonen. Soms laat ik haar wel brokjes zoeken tijdens lopen vindt ze ook leuk en is ze afgeleid van auto's.

Weten jullie nog meer leuks voor onderweg?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2015 8:21 pm 

Tijn deed dat ook een tijdje. Ik nam altijd een flos mee en ging met hem met een flos trekspelletjes doen. Mocht hij toch jagen op een auto omdat ik te laat was ofzo kreeg hij een dikke nee. Ben zo blij dat hij het niet meer doet. ..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 1:25 pm 

Thor vindt het leuk om over- of op muurtjes te springen. We vinden ze hier op de wandelroute bij de school, het zwembad en de kerk. Als je zoiets in je dagelijkse wandeling kunt meenemen (met wat oefeningetjes zoals: voor het muurtje gaan zitten, wachten aan de andere kant of juist direct weer terug, enz. en dan is hij natuurlijk de knapste, braafste hond) let hij meer op jou om te kijken of er weer "iets leuks aankomt" (gezellig tegen hem blijven praten) en zal waarschijnlijk het jagen op verkeer (dikke nee!) gaan vergeten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 1:34 pm 

Trudy schreef:
Thor vindt het leuk om over- of op muurtjes te springen. We vinden ze hier op de wandelroute bij de school, het zwembad en de kerk. Als je zoiets in je dagelijkse wandeling kunt meenemen (met wat oefeningetjes zoals: voor het muurtje gaan zitten, wachten aan de andere kant of juist direct weer terug, enz. en dan is hij natuurlijk de knapste, braafste hond) let hij meer op jou om te kijken of er weer "iets leuks aankomt" (gezellig tegen hem blijven praten) en zal waarschijnlijk het jagen op verkeer (dikke nee!) gaan vergeten.

Haha, hoe herkenbaar. Ik heb ook altijd hele gesprekken met de hond onderweg. Soms denk ik wel eens: wat zullen de mensen wel niet van me denken, HHroll

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 8:34 pm 

Praten doe ik ook veel tegen haar. En soms ff knuffel tussendoor. Het gekke is als het heel druk is gaat het prima. Is het heel stil en er komt er een, dan moet er ineens op gejaagd worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2015 9:11 am 

Ik doe ook trekspelletjes. En onverwachts sprintjes trekken vindt Dexter ook heel erg leuk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2015 9:58 pm 

Sprintjes zijn ook leuk. Spingt ze wel veel tegen mij op tussendoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 10, 2015 2:39 pm 

soms begin ik ook wel eens op een voor de hond onverwacht moment een heel hoog geluid te maken. Dan roep ik bijvoorbeeld tijijijijijijijiijijijijijijijijijijn en klap ik in mijn handen. Hij wordt dan razend enthousiast. Ik aai een paar keer doe enthousiast tegen hem en ga vervolgens weer over tot de orde van de dag :P hihi... Altijd een leuke afleiding voor tijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur