Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu vr jun 22, 2018 7:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: HH's en poolhonden
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2013 9:11 pm 
Site Admin

oeh, vervelend! Doe maar lekker rustig aan met hem...voor zover mogelijk ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 6:02 pm 

Hier ook maar eens een kleine update. Taiga is nu 4 weken bij me en sinds ruim 3 weken in Estland. Het gaat ontzettend goed. Beter dan ik had gedacht en had gehoopt. Ze begrijpt onze honden perfect en zij haar ook. Ze heeft nu met 16 van de 36 honden contact gemaakt en ze speelt haast dagelijks in de reuenwei, waar 7 reuen leven. Na het eten staat ze te trappelen van ongeduld in haar kennel tot ik haar ophaal om daar naartoe te gaan. Vandaag liet ik haar voor het eerst een minuutje alleen bij de reuen en ze kwam niet eens achter me aan, bleef lekker daar (ze kan nog door de mazen van het hek naar buiten kruipen). Ik ben soms verbaasd over hoe goed ze zich opstelt, zo crosst ze bv iedere dag een paar keer naar een reu en een teef die normaal heel moeilijk vreemde honden in hun buurt dulden, maar vanaf het eerste moment accepteerden ze haar. Onlangs nog zat ze met haar neus in de etensbak van de reu die nog maar net klaar was. Nou, dat moet een ander echt niet proberen maar hij keek naar Taiga en stond erbij. En verder is ze gewoon een heel erg vrij, open en slim hondje met een sterke wil. En ze kan heerlijk knuffelen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 8:41 pm 

Gaat jouw hollander het niet koud krijgen s,winters in Estland ? Jouw malamute,s met dubbele vacht kunnen tegen 60 graden onder nul ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 2:01 pm 

Bij -60 ligt een malamute ook niet meer met zijn beentjes wijd te zonnebaden hoor :) Gelukkig komt die temperatuur nauwelijks voor op moeder aarde. Ik denk dat Taiga prima kan omgaan met het klimaat in Estland, met haar dubbele vacht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur