Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu do okt 18, 2018 10:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Uit- / aanvallen
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 2:48 pm 

Nou nee.... :(

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 4:00 pm 

Als jullie missie maar slaagt HHwink

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 5:30 pm 

Dat is behoorlijk offtopic ;)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2012 10:32 am 

Grrrr, had net een hele tekst getypt, druk ik perongeluk chrome weg... Dus tekst weg. Dus begin maar opnieuw :p

Hierbij een kleine update over Moortje.

Ik nam haar mee lopen richting het centrum en zij liep links van mij, voor mij liepen twee buitenlandse mannen.
Ik moest ervoorbij en had de keuze, Moor over het fietspad laten lopen of Moor langs de mensen laten lopen of Moor aan mijn andere kant laten lopen. Ik heb gekozen voor de leste optie omdat ik dat toch wel het veiligste vondt.
We zijn er rustig voorbij gelopen en toen we ervoorbij waren bleef ze omkijken en terug willen.
Ik deed mijn muziek uit en hoorde dat 1 van die mannen de hele tijd van die geluiden aan het maken was naar Moor (die specifieke we lokken een klein hondje geluiden)
Ik draaide me om en vroeg of ze haar misschien wilden aaien. Die andere man ging een beetje door zijn knieeen en stak zijn hand uit waarop ik met Moor en stukje hen kant op ging, hij liet haar netjes snuffelen en Moor stond er relaxed maar ook afwachtend bij. Dat ging helemaal goed, tot dat die ene man plots over haar heen boog, Moortje begon te blaffen.
Ik vermelde haar heel duidelijk dat ik dat niet hebben wilde, waarop die ene man en ik een woordewisseling kregen. Die man ging mij bedreigen, terwijl hij zelf die hond lokte, dus ik werd nog kwader. Moor is na mijn correctie netjes maar wel een beetje bang naast me blijven zitten, ik heb daar geen aandacht aan besteed omdat ik niet wilde dat ik haar angst anders zou bevestigen.
Ik heb de politie gebeld en de eerste twee agenten die arriveerde zijn met die mannen gaan praten en Moor blafte niet naar hen, die twee agenten hadden er een tweede wagen bij geroepen om mijn verhaal aan te horen en die kwamen met zijn drietjes, 2 al echte agenten en een 'groentje'. Moortje zat een beetje verdekt opgesteld achter een paaltje en toen zij tevoorschijn kwam begon dat groentje te 'fladderen' Moor begon te blaffen, ik heb haar gecorrigeerde en boos verteld dat ik daar niet van gediend was.
Ze is toen rustig verder gaan snuffelen.
Beide keren begon ze WEL te blaffen maar hapte ze niet dus dat is al een kleine vooruit gang :D

Vervolgens komen de 'teckel-club' tegen waar wij zo'n 9 tot 10 meter vandaan liepen, Moor had ze gezien, toonde verder geen interesse tot zo'n teckel begon te blaffen, ze heeft terug geblaft, maar trok deze keer niet aan de riem en ik ben gewoon doorgelopen waarop zij ook netjes is mee gaan lopen. :)

Bij beide dingen is er dus al vooruitgang dus ik ben super trots op Moortje
Nu nog mensen vinden die haar goede aanhaal ervaringen kunnen geven en haar goede ervaringen met honden laten geven en dan komen we er langzaamaan wel =D>

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2012 6:04 pm 
Site Admin

Ik begrijp niet zo goed waarom je mensen die je niet kent en waarvan je dus niet in kan schatten hoe ze zullen reageren, gaat vragen of ze je hond willen aaien.
Als je zo nodig het aaien wil oefenen (ik vind dat niet belangrijk, maar dat kan voor jou anders zijn natuurlijk), oefen dan met mensen die je kent en die niets zullen doen wat jij niet wil.
En als je met "vreemden" wil oefenen, zoek dan een goede hondenschool waar ze weten wat ze doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2012 6:24 pm 

Inge,

het was ook niet bedoeld voor te trainen/oefenen maar meer in de hoop dat die man die die geluiden maakte dermee op zou houden want na tig keer Moor corrigeren en voortsleuren was ik het beu. En aangezien ik nog zo'n 18 maanden in therapie zit voor onderandere omgang met andere mensen (ik kan niet goed inschatten hoe ik iets moet zeggen en wat mensen hen reactie zal zijn dus doe ik het steeds of te boos of juist te lief. njah lief, niet duidelijk genoeg) want doordat die ene het goed deed kwam ik met Moor dichterbij. kijken hoe ze reageert.
ik kan hier in de buurt ook niet echt iets zeggen want het schiet hen hier te snel in het verkeerde keelgat en dan komen ze met hen famillie dus ik ben ergens ook bang voor ze dat ik het fout doe en dat dan de hele buurt weer komt...
Mijn vorige hond negeerde iedereen, wat je ook deed hij toonde geen interesse, dus ik wist op dat moment ook niet of het doorsleuren, zeggen dat ze hen mond moeten houden, of wat dan ook moest zijn

en in dit geval denk ik voortsleuren fsoh. maar ik wilde eingelijk ook alleen maar zeggen dat ze er niet bij had gehapt wat ze normaal wel deed het ging mij meer om haar reactie dan om de aanleiding...
mjaah

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2012 6:27 pm 

Ik zou zelf geen vreemde mensen meer aan mijn hond laten komen. en:::::: geen oordopjes in doen: dan hoor je ook wat er gebeurt, of je hond al gromt ed....

http://dehollanderinrijssen.simpsite.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2012 9:00 pm 

Ik heb dit vluchtig doorgelezen..

Gezien je een nestzusje hebt... Komt het me redelijk bekent voor..

Kayla vertoont ook enig onzeker gedrag. Dit is op het veld vaak wel te zien.. Daag haar uit en je bent aan de beurt.. Ze is ook erg bezitterig. De stoel is van haar en niemand anders.. Ergens heb ik het idee dat ze dat ik over jou doet. Jij bent van haar.. En niet andersom (dominant).
Ik denk zelf niet dat het uit haar verleden komt.. Maar het zit er in.
Blijf vooral naar haar kijken. Ze geeft zelf al snel een teken voor ze explodeert. En als ze naar achteren gaat al blaffend... Pas dan op want ze zet de lijn snel strak..(voor je).

Gelukkig is ze in de stad wel vriendelijk.. Mensen die haar aanhalen worden hartelijk begroet met een sprong. (niet gewenst door mij). Maar als ze iets niet vertrouwd kan ze flink tekeer gaan.

Denk dat de hulp die je krijgt goed uit gaat pakken.. Als ze doet wat Kayla doet.. Heb je een leuke wandeling haha.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2012 6:18 pm 

Lang geleden dat ik hier echt geweest ben, dingen gelezen heb, gereageerd heb en iets geplaatst heb.
Ik ben met Moor zeer intensief bezig geweest.

Toen zij bij ons kwam hadden wij een boerenfoxje genaamd Meisje ( 1 maand ouder dan Moor ) zij moest weg omdat mijn broertje van wie zij was het op een gegeven moment vertikte om er iets mee te doen, voeren, uitlaten, spelen, niks niet, als ik vroeg of hij de voerbak aan haar wilde geven, werd hij kwaad, ging schelden, vloeken, schreeuwen en de spullen vlogen door de kamer, en aangezien ik totaal niet met kleine hondjes over weg kan, hebben we haar aan vrienden van ons gegeven, een vrouw met twee kindjes van 2 en 4 jaar.
Nu heeft zij gezinsopname gekregen voor onbepaalde tijd met haar zoontje en haar dochter komt er 1 keer in de 2 weken het weekend bij, het andere weekend is de vrouw thuis en haar dochter zit de rest van de tijd met een uithuisplaatsing op een woongroep.
Ze had ons gevraagd om voor Meisje te zorgen, hadden we goed gezegd en Kiki en Meisje dat gaat wel okay, Moor en Meisje opnieuw kennis laten maken, bij ons thuis, beide aangelijnd, Moor was het er even niet mee eens omdat zij nog in de bench zat toen ik binnen kwam met Meisje en Moortje dus nog aan moest lijnen, maar na dat gedaan te hebben had Moor een heel nieuwsgierige houding en wilde gelijk gaan spelen.
Moor mocht van Meisje niet bij haar in de buurt komen maar als Moor zich dan omdraaide stond Meisje gelijk aan haar te snuffen wat Moor niet erg vond, maar draaide Moor zichzelf om zodat zij aan Meisje kon ruiken, trok Meisje haar lip gelijk op, begon te grommen...

2 dagen later kwam Meisje bij ons thuis, wat goed ging, want het was gelijk etenstijd dus ze moesten de benches in.
Daarna heeft eerst Moor een tijdje in de kennel gezeten, daarna Meisje en daarna samen binnen allebei zijn ze ergens rustig gaan liggen

Zowel Moor als Meisje zijn gewend op bed te slapen, dus de eerste avond allebei maar mee naar boven genomen en nadat Meisje ruim 2 uur lang geprobeerd heeft Moor van het bed te jagen en Moor steeds aan te vallen en al tig keer het bed uitgesodemieterd te zijn door mij legde Meisje zich erbij neer en is maar op het voetenend gekropen en heeft Moor gelaten voor wat het was.

Daarna heb ik ervoor gekozen om naar die vrouw haar appartementje te gaan omdat ze daar toch wat meer ruimte hadden.
Moor was relaxed op de bank gaan liggen en Meisje kwam eraan Moor tilde haar kop op, legde hem weer terug en meisje deed een hele tijd aan haar snuffelen niks aan de hand.
Moor is na een uur op de bank gelegen te hebben met haar flostouw gaan spelen waarop Meisje erachteraan spurtte, haar lip op trok en steeds dat flostouw wilde pakken waarop Moor nog enthousiaster en harder door de flat ging rennen.
Meisje gaf het op ging op de bank liggen en Moor gooide haar flostouw een paar keer in de lucht wat de eerste paar keer goed ging, en de 9e keer ongeveer ging het fout... Ze gooide hem, van binnen uit door de deur, zo het balkon af, waarop ze heel beteuterd naar beneden stond te kijken.
Ik deed de bovenste deur open (de flatdeur was open) mevrouw schoot met een noodvaart van de tweede verdieping naar beneden (gelukkig wel via de trap) pakte het touw en stoof terug omhoog, ik was amper 1 verdieping lager.

Ze heeft het touw aan mij gegeven en liep achter mij aan terug de kamer in, Meisje lag nog steeds op bank en Moor ging even kijken waarop Meisje gelijk haar lip weer optrok en begon te grommen, Moor is toen maar weer afgedropen naar de andere bank.

Na lang oefenen had ik dit als resultaat
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een muilkorf gekocht voor Moor, voor op straat als we gaan lopen en zo een pinnenband, ze is gelijk een stuk rustiger, waarschijnlijk omdat ik dat ook ben nu ik weet dat ze niks en niemand nog kan verwonden, vrouwen springt ze bijna gelijk op schoot en bij mannen is ze nog iets afwachtender.

Ze gaat 's avonds naast de fiets af mee ongeveer een half uur fietsen naar het flatje, zonder muilkorf met pinnenband (anders gaan we veel te hard :p ) en 's ochtends weer terug. Op de fiets gaat het goed, ze ziet ze maar doet niet echt moeite om erheen te gaan, alleen als ik te hard fiets en zij langzamer wil, bijt ze zachtjes in mijn voet.

En met de pups van onze andere hond kiki is ze ook echt een dotje.

Afbeelding

Is wel een foto van al een tijdje geleden, maar ze likken nu steeds aan haar mondhoeken ipv aan die van Kiki. En toen hier een kindje was en die een pup gooide en Moor het in haar bench zag gebeuren plaste ze gelijk haar gehele bench onder...
Al moet ik wel zeggen dat het een rotjong is (tevens geworden door zijn moeder) heeft tot nu toe al 2 keer een pup gegooid 1 best hoog en 1 niet zo, hij heeft ze geschopt, hij heeft Moor toen ze net gekorfd was omdat ik haar uit ging laten bij haar vel gepakt bij haar ribben en kei ver en hard uitgerekt. Ik en mijn moeder en stiefvader worden echt laaiend op zo'n moment alleen zijn moeder niet echt, en als hij huilt omdat je zegt dat iets niet mag gaat zij hem gelijk zitten troosten enzo. :(

Dus dat kind wil ik niet meer hier hebben en als het moet gaan mijn honden in de kennel, bench of naar boven...

Maar goed

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2012 6:18 pm 

Lang geleden dat ik hier echt geweest ben, dingen gelezen heb, gereageerd heb en iets geplaatst heb.
Ik ben met Moor zeer intensief bezig geweest.

Toen zij bij ons kwam hadden wij een boerenfoxje genaamd Meisje ( 1 maand ouder dan Moor ) zij moest weg omdat mijn broertje van wie zij was het op een gegeven moment vertikte om er iets mee te doen, voeren, uitlaten, spelen, niks niet, als ik vroeg of hij de voerbak aan haar wilde geven, werd hij kwaad, ging schelden, vloeken, schreeuwen en de spullen vlogen door de kamer, en aangezien ik totaal niet met kleine hondjes over weg kan, hebben we haar aan vrienden van ons gegeven, een vrouw met twee kindjes van 2 en 4 jaar.
Nu heeft zij gezinsopname gekregen voor onbepaalde tijd met haar zoontje en haar dochter komt er 1 keer in de 2 weken het weekend bij, het andere weekend is de vrouw thuis en haar dochter zit de rest van de tijd met een uithuisplaatsing op een woongroep.
Ze had ons gevraagd om voor Meisje te zorgen, hadden we goed gezegd en Kiki en Meisje dat gaat wel okay, Moor en Meisje opnieuw kennis laten maken, bij ons thuis, beide aangelijnd, Moor was het er even niet mee eens omdat zij nog in de bench zat toen ik binnen kwam met Meisje en Moortje dus nog aan moest lijnen, maar na dat gedaan te hebben had Moor een heel nieuwsgierige houding en wilde gelijk gaan spelen.
Moor mocht van Meisje niet bij haar in de buurt komen maar als Moor zich dan omdraaide stond Meisje gelijk aan haar te snuffen wat Moor niet erg vond, maar draaide Moor zichzelf om zodat zij aan Meisje kon ruiken, trok Meisje haar lip gelijk op, begon te grommen...

2 dagen later kwam Meisje bij ons thuis, wat goed ging, want het was gelijk etenstijd dus ze moesten de benches in.
Daarna heeft eerst Moor een tijdje in de kennel gezeten, daarna Meisje en daarna samen binnen allebei zijn ze ergens rustig gaan liggen

Zowel Moor als Meisje zijn gewend op bed te slapen, dus de eerste avond allebei maar mee naar boven genomen en nadat Meisje ruim 2 uur lang geprobeerd heeft Moor van het bed te jagen en Moor steeds aan te vallen en al tig keer het bed uitgesodemieterd te zijn door mij legde Meisje zich erbij neer en is maar op het voetenend gekropen en heeft Moor gelaten voor wat het was.

Daarna heb ik ervoor gekozen om naar die vrouw haar appartementje te gaan omdat ze daar toch wat meer ruimte hadden.
Moor was relaxed op de bank gaan liggen en Meisje kwam eraan Moor tilde haar kop op, legde hem weer terug en meisje deed een hele tijd aan haar snuffelen niks aan de hand.
Moor is na een uur op de bank gelegen te hebben met haar flostouw gaan spelen waarop Meisje erachteraan spurtte, haar lip op trok en steeds dat flostouw wilde pakken waarop Moor nog enthousiaster en harder door de flat ging rennen.
Meisje gaf het op ging op de bank liggen en Moor gooide haar flostouw een paar keer in de lucht wat de eerste paar keer goed ging, en de 9e keer ongeveer ging het fout... Ze gooide hem, van binnen uit door de deur, zo het balkon af, waarop ze heel beteuterd naar beneden stond te kijken.
Ik deed de bovenste deur open (de flatdeur was open) mevrouw schoot met een noodvaart van de tweede verdieping naar beneden (gelukkig wel via de trap) pakte het touw en stoof terug omhoog, ik was amper 1 verdieping lager.

Ze heeft het touw aan mij gegeven en liep achter mij aan terug de kamer in, Meisje lag nog steeds op bank en Moor ging even kijken waarop Meisje gelijk haar lip weer optrok en begon te grommen, Moor is toen maar weer afgedropen naar de andere bank.

Na lang oefenen had ik dit als resultaat
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een muilkorf gekocht voor Moor, voor op straat als we gaan lopen en zo een pinnenband, ze is gelijk een stuk rustiger, waarschijnlijk omdat ik dat ook ben nu ik weet dat ze niks en niemand nog kan verwonden, vrouwen springt ze bijna gelijk op schoot en bij mannen is ze nog iets afwachtender.

Ze gaat 's avonds naast de fiets af mee ongeveer een half uur fietsen naar het flatje, zonder muilkorf met pinnenband (anders gaan we veel te hard :p ) en 's ochtends weer terug. Op de fiets gaat het goed, ze ziet ze maar doet niet echt moeite om erheen te gaan, alleen als ik te hard fiets en zij langzamer wil, bijt ze zachtjes in mijn voet.

En met de pups van onze andere hond kiki is ze ook echt een dotje.

Afbeelding

Is wel een foto van al een tijdje geleden, maar ze likken nu steeds aan haar mondhoeken ipv aan die van Kiki. En toen hier een kindje was en die een pup gooide en Moor het in haar bench zag gebeuren plaste ze gelijk haar gehele bench onder...
Al moet ik wel zeggen dat het een rotjong is (tevens geworden door zijn moeder) heeft tot nu toe al 2 keer een pup gegooid 1 best hoog en 1 niet zo, hij heeft ze geschopt, hij heeft Moor toen ze net gekorfd was omdat ik haar uit ging laten bij haar vel gepakt bij haar ribben en kei ver en hard uitgerekt. Ik en mijn moeder en stiefvader worden echt laaiend op zo'n moment alleen zijn moeder niet echt, en als hij huilt omdat je zegt dat iets niet mag gaat zij hem gelijk zitten troosten enzo. :(

Dus dat kind wil ik niet meer hier hebben en als het moet gaan mijn honden in de kennel, bench of naar boven...

Maar goed

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 23, 2012 2:08 pm 

Leuke foto's van Moor. Duidelijk een zusje van Kayla. (maar dan met hangoor)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 20, 2012 3:42 pm 

Ik weet niet veel van de afstamming van Darko.
Het uiterlijk toont echter heel veel overeenkomsten met jullie hond.
Kayla van Rave en Moor van Kleintjjuh. Ik zag da Moor een flapoor heeft. Darko heeft 2 flaporen. Heel af en toe staan ze beiden recht op de laatste centimeter na. Soms ook maar 1 oor recht en het ander flapperdetap. Hoe dan ook Darko komt uit Veghel en is net 3 geworden.

Afbeelding

Misschien is het familie.
Een vrouwtje die puppies te koop aan bood uit Veghel geeft aan dat Darko niet van haar hond zijn worp kon zijn en er is navraag gedaan bij een andere fokker in de buurt van Veghel of Darko daar misschien familie van is. (Wat ik begrepen heb is overigens Darko de enigeste overlevende van een worp geweest de rest van de pups zou zijn gestorven aan Parvo)
Darko zou als zijn paspoort klopt als pup zijn ingeent bij een Dierenarts in Berghem. Toen was hij waarschijnlijk nog bij de moeder. Meer is eigenlijk niet bekend bij mij. Zal nog eens heel specifiek aan de vorige eigenaar vragen misschien dat die wat meer duidelijkheid kan geven.

Groet,

Ton

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur