Google in de slaapmodus krijgen

Over hondengedrag...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hisan

Google in de slaapmodus krijgen

#1 Bericht door Hisan » 24 jun 2011, 11:26

Waar Google in zijn eerste weken zomaar ergens neerplofte om te gaan slapen lukt dit hem niet meer, terwijl hij daar vaak moe genoeg voor is. Google kan maar op 1 plek echt goed slapen, en dat is in de bench. Ik heb het idee dat hij het erg prettig vindt dat het deurtje dicht zit, dat laat hem namelijk geen andere keus dan in de bench te blijven, en hij weet dat reageren op beweging dan toch geen zin heeft. De zeldzame keren dat hij bijvoorbeeld in de woonkamer wel ligt is dat het omdat hij echt heel moe is, maar 1 van ons hoeft maar een glas op tafel te zetten en hij is weer helemaal alert. Nog vaker loopt hij op de momenten dat hij moe is gewoon doelloos rond, kijkt ons af en toe wat glazig aan en als hij dan vervelend begint te doen is het voor ons teken hem in de bench te leggen waar hij dan ook direct neerploft.

We zijn erg blij dat hij zo goed slaapt in de bench, maar we missen het neerploffen best wel, dat hij gewoon even aan onze voeten gaat liggen dutten. Niet in de bench zijn associeert hij met actie, ook als is hij moe. Als we een bullenpees geven kan hij daar best wel even zoet mee zijn, maar ook dat zal niet overgaan in dutten/relaxen, hij hoeft maar weer een stofje voorbij zien vliegen en hij is weer in opperste staat van paraatheid :roll:

Is dit een fase? Iemand tips om Google meer in relaxmodus te krijgen buiten de bench? :smt015

Heleen
Site Admin
Contacteer:

Re: Google in de slaapmodus krijgen

#2 Bericht door Heleen » 24 jun 2011, 12:07

Mira slaapt ook meer als ik haar af en toe in de bench leg. In de ren (staat in de woonkamer) kan ze ook goed slapen, maar als ik haar in de bench leg als ze een beetje moe is, gaat ze veel sneller slapen. Los in de kamer is ze te druk bezig met Aura klieren.

Ik ben nu bezig om haar te leren rustig te slapen in de computerkamer (zit ik nu even heel veel), terwijl Aura en ik er allebei bij zijn. Het lijkt te helpen als ik haar kleedje neerleg en haar daar op stuur. En verder probeer ik haar deels te corrigeren en bij te sturen, en deels te negeren. Sta ik op en loopt ze achter me aan, dan stuur ik haar rustig terug. Vooral zelf heel rustig blijven, elke opwinding in jezelf maakt hem ook opgewonden (en dus niet slaperig).
De computerkamer is een beperkte ruimte, i.t.t. de woonkamer. Misschien dat dat meespeelt.

Maar, ook hier is het nog lastig hoor! Mira ligt op dit moment wel rustig, maar ligt me wel met open ogen aan te kijken.
Ik oefen dit af en toe, maar leg haar verder gewoon regelmatig in de bench.
Je moet pups vaak vertellen dat ze moeten slapen (bench in dus). Dat is niet zo gezellig, maar er komt vanzelf een dag dat hij aan je voeten neerploft en in slaap valt (en tegen die tijd is het ook een veel grotere voetenwarmer) ;)
Afbeelding

helga
Contacteer:

#3 Bericht door helga » 24 jun 2011, 19:20

Ik denk dat dat een fase is hoor. Jarda kon dat ook neervallen en slapen. Later ook alleen in de bench.

Ze is nu net 2 en slaapt nu overal.

Er is hoop HHlach
Afbeelding

Irma
Contacteer:

#4 Bericht door Irma » 24 jun 2011, 19:31

Ik heb maar 1 tip: laat de hond gewoon hond zijn en als hij liever in de bench slaapt laat hem daar dan lekker slapen. Hij voelt zich daar veilig dus dat is een goede plek voor hem.

Hisan

#5 Bericht door Hisan » 24 jun 2011, 20:45

helga schreef:Ik denk dat dat een fase is hoor. Jarda kon dat ook neervallen en slapen. Later ook alleen in de bench. Ze is nu net 2 en slaapt nu overal.
Het blijft zo elke dag spannend met al die fases :D

We vinden het heel prettig dat we hem in de bench kunnen stoppen en dat hij daar zo heerlijk slaapt. We kunnen nog zo relaxed zijn in de woonkamer, hij loopt dan maar wat rond te struinen.. voor zijn eigen relaxheid zou het wel mooi voor Google zijn dat hij het ouderwetse neerploffen nog in zich had. Het blijft verbazend hoe graag hij zijn jonge honden snuitje altijd overal bij wil hebben, zo'n interessant leven hebben we nou ook weer niet.. :smt015

Marjolein
Site Admin
Contacteer:

#6 Bericht door Marjolein » 24 jun 2011, 20:48

Gewoon de bench in als hij daar rustig wordt. Ivil had ook zo'n fase (Dingo niet, maar dat is een apart geval :D Hij heeft ook nooit een bench gehad... :roll: :lol: ) soms moest ze van mij ook de bench in zodat ze eindelijk eens sliep, was gewoon nodig. Komt allemaal goed :D
Afbeelding

Hisan

#7 Bericht door Hisan » 24 jun 2011, 21:00

Marjolein schreef:was gewoon nodig
Vertel mij wat, als Google op 1 dag niet genoeg slaapt hebben we de 2 dagen erna een hele vervelende terrorpup :smt070 Bench staat direct naast mijn bureau, ik als thuiswerker (heb een eenmanszaak) moet me soms excuseren voor het gesnurk op de achtergrond :smt044

Marjolein
Site Admin
Contacteer:

#8 Bericht door Marjolein » 24 jun 2011, 21:44

Hisan schreef: , ik als thuiswerker (heb een eenmanszaak) moet me soms excuseren voor het gesnurk op de achtergrond :smt044
HHlach Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie