Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu do jul 18, 2019 4:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 10:51 am 

Onze lieve Cody doet sinds twee dagen heel erg blaffen, het lijkt wel of ze op elk klein dingetje reageerd. Nu wonen wij op een flat, en heeft de overbuurvrouw, vaak haar dwergkees buiten op de gallarij lopen, en die blaft dan ook de hele tijd, ja je raad het al, Cody gaat lekker meedoen, nu is dit te begrijpen, maar nu doet ze ook 's avonds als ze de gang in moet samen met onze Nala, blaffen, volgens mij tegen alles en iedereen, wat ze maar hoort. Nu probeer ik het meestal te negeren, maar als je weet dat iedereen op bed ligt, moet je wel wat, dus wijs ik haar op d'r plek, dat ddurt vijf minuten en dan begint t weer van voor af aan, heeft er nog iemand een idee hoe we dit beter aan kunnen pakken?? We hadden gister al voor t slapen, met d'r gespeeld zodat ze een wat moeier was dan normaal, maar het mocht niet baten.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 11:15 am 

Gewoon corrigeren , negeren heeft in deze situatie geen zin aangezien het zelfbelonend gedrag is . Hoe je hem wil corrigeren is aan jou .
Die van mij zit buiten in de kennel en is gewoon stil ondanks andere blaffende honden in de buurt. Ik heb dat vanaf dag 1 gecorrigeerd. Let wel dat je het comando "stil" aanleerd , is altijd makkelijk . Stil is dan ook stil ,zo niet ? corrigeren ! Je zit er niet op te wachten op een flat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 11:57 am 

Je kunt het waarschuwingssignaal NEE aanleren.
In een gesloten hand een brokje houden, hond butst met zijn neus tegen je hand aan, dan zeg je direct een duidelijke NEE (lage stem en kort) zodra de hond met zijn neus bij je hand weg gaat zeg je BRAAF en geef je hem het snoepje.
Dit een aantal keren oefenen. Op een gegeven moment zal de hond je hand niet meer aanraken en dan moet je ook niet doorgaan (heeft toch geen zin).
Daarna:
Bij het eerste blafje zeg je weer je waarschuwingssignaal: NEE. Istie stil dan direct BRAAF en geef 'm een snoepje.
Belangrijk is dat je steeds een goede timing hebt. Dus steeds snel reageren.

Succes!

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 1:33 pm 

Cees & Co schreef:
Je kunt het waarschuwingssignaal NEE aanleren.
In een gesloten hand een brokje houden, hond butst met zijn neus tegen je hand aan, dan zeg je direct een duidelijke NEE (lage stem en kort) zodra de hond met zijn neus bij je hand weg gaat zeg je BRAAF en geef je hem het snoepje.
Dit een aantal keren oefenen. Op een gegeven moment zal de hond je hand niet meer aanraken en dan moet je ook niet doorgaan (heeft toch geen zin).
Daarna:
Bij het eerste blafje zeg je weer je waarschuwingssignaal: NEE. Istie stil dan direct BRAAF en geef 'm een snoepje.
Belangrijk is dat je steeds een goede timing hebt. Dus steeds snel reageren.

Succes!

Oja had ik nog niet aan gedacht, wij hebben de nee als foei aangeleerd, i.v.m. de kids, dus roep je al de hele dag nee enzo, dus ik zal het eens proberen om het zo op te lossen. T is wel een beetje gek, ik dacht eerst dat ze ergens last van had omdat ze t nooit heeft gedaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 8:34 pm 

Hoi Hoi,

Jamani is ondertussen 5 maanden. Maar toen hij ongeveer 3 maanden was had hij ook het blaffen ontdekt. Wij zijn hier zeer kordaat in geweest door hem telkens te stoppen, na de 2e blaf, d.m.v. geruststelling, gaan kijken en afleiding. Hij heeft dit 2 dagen gedaan en daarna begreep hij dat dit helemaal niet nodig was. Ondertussen blaft Jamani nog wel als er iemand aan de deur komt of het huis komt binnen gewandeld, maar dit enkel 2x om ons op de hoogte te brengen dat er iemand daar is. Hij reageert ook niet op geblaf of gejank van andere honden in de buurt.
Volgens mijn ervaring helpt het om direct te reageren en vooral consequent te blijven.

Veel succes!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur