Hoera Cody heeft gespeeld!!!

Over hondengedrag...
Bericht
Auteur
RachelLove

Re: Hoera Cody heeft gespeeld!!!

#16 Bericht door RachelLove » 16 feb 2011, 15:39

Lieve mensen, Ik was een beetje te voorbarig, en ben me net rotgeschrokken. Ik was met Cody aan het wandelen, toen er een vrouw met de grootste mechelse aan kwam die ik ooit heb gezien. Ze zag dat cody bang was en zei 'kom maar die van mij doet niks', wat doet Cody?? Bijt gelijk een gat in dat arme beest z'n neus, gelukkig deed hij inderdaad niks terug. Ik zit er over te denken, om Cody mee te geven aan de hondenuitlaatservice. Zodat ze toch nog meer honden ziet. Ik probeer zo veel mogelijk zelf naar 'hondenuitlaatplekken' te gaan, maar heb niet iedere dag de tijd ivm de kids. ik hoop zo dat t goed komt!

Ruud_Kuin

#17 Bericht door Ruud_Kuin » 16 feb 2011, 19:52

O, goed dat 't even besproken wordt, hoe gaan jullie daar mee om wanneer honden ècht gaan vechten wanneer ze niet aangelijnd zijn? Roepen dat ze stoppen moeten? Zelf met je handen erbij lijkt me geen goed plan... Wat spreekt men af bij verwondingen?
:?
Ga hier naar Josje's site, en laat een leuke reactie achter, bij voorbaat dank!

Marjolein
Site Admin
Contacteer:

#18 Bericht door Marjolein » 16 feb 2011, 20:21

@RachelLove: die hondenuitlaatservice zit natuurlijk niet te wachten op een knokkende hond, dat zul je toch zelf aan moeten pakken, wel zo eerlijk voor de andere honden die meelopen?

Over vechten, bij mij geldt;
punt 1. er wordt niet gevochten
punt 2. er wordt niet gevochten :evil:

Ivil is nog weleens een trutje als ze loops moet worden, en laatst meende ze dan wel een rottweiler waarmee we heel vaak wandelen aan te kunnen vallen. Omdat die Rottweiler ok terugvocht ga ik er dan niet tussen maar loop een kant op, de eigenaar van de andere hond de andere kant op, en dan roepen, en zorgen dat je het meent.
Toen Dingo ooit aangvallen ward door een jonge reu en terug meende te moeten knokken (enige vechtpartij in zijn leven) heb ik ze allebei een schup verkocht :oops: En "HEE!" :evil: geroepen, dat hielp. Maar elke situatie is anders. Als je zoiets wilt aanpakken door het uit te dagen, doe dan een snuitje om, dan kun je ingrijpen zonder meteen richting ziekenhuis te moeten HHroll En leer van te voren HOE je moet ingrijpen :idea:
Afbeelding

liduina

#19 Bericht door liduina » 16 feb 2011, 22:53

ik heb dezelfde regels als marjolein...

en als duidelijk is wie wie heeft gebeten,is de afhandeling vrij eenvoudig.
kan gewoon via de verzekering trouwens.
hoe meer staarten ,hoe meer lol
Afbeelding

Plaats reactie