Ervaringen dagopvang/uitlaatservice met een HH?

Over hondengedrag...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wulfy

Ervaringen dagopvang/uitlaatservice met een HH?

#1 Bericht door Wulfy » 21 dec 2021, 12:56

Tja, soms lopen dingen nu net even anders dan je in de planning had.
In de loop van komend jaar zal ik waarschijnlijk 1 a 2 keer per week een behoorlijk deel van de dag van huis zijn. Te lang voor een hond om alleen te blijven. Dus moet er iets verzonnen worden voor deze dagen. Een uitlaatservice, dagopvang of iets anders. Maar een Hollander wordt niet altijd bij in een grote groep honden zoals in de dagopvang. Een uitlaatservice? Geen idee. Niet iedere opvang/uitlaatservice staat ook te springen om herders aan te nemen. Dus mijn vraag hier, wat zijn jullie ervaringen en oplossingen voor jullie (Hollandse) Herders als jullie een dag(deel) weg zijn? Hoe gaat dat? Bevalt het? Zijn jullie HH's er ook happy bij?
Wat mogelijk is voor ons: de hond al vroeg (jong, 4 a 5 maanden) bekend laten raken met opvang/oppas.

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

Trudy

Re: Ervaringen dagopvang/uitlaatservice met een HH?

#2 Bericht door Trudy » 24 dec 2021, 14:41

Ik zou proberen om een vast oppasadres te vinden. Als dit niet binnen de familie of vriendenkring mogelijk is kun je ook stichting Oopoeh benaderen.
Verder ligt het natuurlijk ook aan het karakter van je hond, het is nu nog een pup, zit misschien straks weer op de hondenschool en wanneer er voldoende (goed) contact met andere honden is merk je vanzelf hoe het zich ontwikkelt.

Plaats reactie