Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is nu za nov 18, 2017 7:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: karakterschets HH
BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 7:02 pm 

Zag een link onder de foto en kwam zo op de karakterschets die Tamar op haar website heeft staan. Knap onder woorden gebracht, een aanrader voor iedereen die belangstelling heeft.

Profiel  

Berichttitel: Re: karakterschets HH
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 7:14 am 

Heb je daar een link naar toe Trudy ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 8:04 am 

http://vantnoordererf.weebly.com/karakterschets.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 6:53 pm 

Klopt helemaal.
Goed stuk!
Als ik mensen tegenkom die Dorian zo mooi vinden en ook wel een Hollander willen hebben,dan zeg ik echt wel wat voor baas je moet zijn voor een Hollander.
Want een Hollander is echt geen hond voor iedereen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 9:57 pm 

Alle credits betreffende dit stuk komen toe aan Laura vd Meer. Na wat aanpassingen minnerzijds en harer zijds is dit stuk tot stand gekomen.

Afbeelding
www.vantnoordererf.weebly.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 7:21 pm 

Het sprak me erg aan omdat ik vind dat het met veel respect voor- en inzicht in- het ras is geschreven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 21, 2017 3:37 pm 

uhm.. Hoewel ik het heel leuk en origineel/boeiend geschreven vind, herken ik onze Tijn er eigenlijk niet helemaal in.

En dan bedoel ik vooral dat eerste stuk over anno nu, alsof HH altijd hun eigen plan trekken. Misschien heb ik de meest suffe HH allertijden (ook de liefste :P ), maar hij luistert wel degelijk. Om een voorbeeld te noemen: als hij een vogeltje of een andere hond of iets dergelijks ziet aan de overkant van de straat blijft hij (in principe!) gewoon op de stoep, omdat hij de straat van mij niet zonder toestemming op mag. Hij rent dan heen en weer op het randje, tot ik "toe maar" zeg. Behalve bij konijnen, maar daar werk ik nog aan, haha... Tijdens een wandeling laat ik hem regelmatig zitten en dat doet hij dan braaf, ook al was hij met wat anders bezig. Wat ik wel herken is het niet echt lekker functioneren in reguliere trainingen waarbij ze steeds moeten volgen, steeds af moeten etc,.. Er moet veel afwisseling is zijn. Tijn is erg snel verveeld. De zelfstandigheid zie ik meer in het uitvoeren van opdrachten. Hij denkt duidelijk mee hoe hij de opdracht zo goed mogelijk kan uitvoeren. Maar daarbij geef en bepaal ik de opdracht. Ik ervaar dat als will to please in combi met hoge intelligentie.

Tijn en ik zijn een team, waarbij ik weliswaar de baas ben, maar ik ben eerder geneigd om wat aan hem te vragen en overleggen dan om hem te bevelen. En hij doet het dan altijd gewoon, zo niet dan pas worden mijn opdrachten duidelijker, of makkelijker, maar hij wil het liefst het goed doen. (= luisteren = will to please?) Harde aanpak werkt inderdaad zeker niet bij Tijn, dus dat herken ik helemaal in het stuk. Kanttekening: ik ben wel heel consequent, dus uiteindelijk moet hij wel altijd de opdracht uitvoeren, anders steekt hij al vrij snel zijn middelvinger naar me op...:D

Als ik een tijdje niet zoveel met Tijn doe, krijg ik geen passieve hond, maar het tegenovergestelde: een regelrechte hyperactieve, strontvervelende, niet luisterende draak waar geen land mee te bezeilen valt. Dan dus maar weer een spoortje leggen ofzo... haha...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur