Hollandse Herder-forum

Voor liefhebbers van de Hollandse Herder!! Ter promotie en instandhouding van het ras! Onafhankelijk van de NHC!
Het is di sep 07, 2010 12:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Enge herder
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 4:23 pm 
Site Admin

Laatst had ik een paar logees over de vloer. Eén meisje zei: "Vroeger was ik bang voor honden en ik hou nog steeds niet erg van ze, maar deze is echt tof!"
Er is echt iets mis met het karakter van de langharen hoor :roll: :lol:

Profiel  

Berichttitel: Re: Enge herder
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 4:50 pm 

ik had vorige week een lh over de vloer...
wat een droom!
faelan,met z'n 1,5 jaar...zo braaf...
gister met trainen was lizzy echt het tegenovergestelde...
niks rot-karakter...is meer een baas-ding denk ik.
goede baas,goede hond.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 2:26 pm 

Steeds vaker merk ik dat herders een hele slechte naam hebben.
Laatst was ik met mijn 4 kortharen, mijn wandelmaat je en haar Boxer aan het wandelen.
Alles liep los alleen onze Boke was aangelijnd.
Komt er een bekende vrouw uit de buurt vanachter de struiken aanlopen met haar Maltezer die ook los mee liep.
Wat doet dat spul van ons... stuift op die kleine witte af...
Ze willen alleen maar spelen maar dat weet die vrouw niet dus, vrouw in paniek! :smt100
Inmiddels heeft die mevrouw haar Maltezer op de arm genomen.
Na 1 x roepen kwamen Kato en Heibel terug en na 3x kwam ook Idas weer bij het vrouwtje.
Inmiddels heeft die mevrouw haar maltezer op de arm genoemen.
Pol, de Boxer van bijna 40 kg, had nog steeds geen zin om terug te komen en stond notabene rechtop tegen de vrouw aan om die Maltezer zowat uit haar armen trekken.
Om onze excuses aan te bieden heeft mijn wandelmaatje haar na de wandeling gebeld.
Die vrouw vertelde tegen haar dat ze van haar hond niet bang was maar die herders van Anita waren zo eng....... :smt017

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 1:21 pm 

Ja he! Hondjes die luisteren die zijn eng en een dikke boxer met ze kwijl bek niet. Nou schiet mij maar LEK! hahaha

Begrijp me niet verkeerd ik vind boxers heel lief hur

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 10:07 am 

hahaha, wel een beetje apart altijd weer..
ik kan me niet herinneren wanneer een grote hond me aanviel...ooit...maar wel dat ik een paar weken geleden door een jack russel in mn enkels gebeten ben!
ze viel gewoon uit, vanachter mij vandaan! had de tandjes in mn achillespees staan!
commentaar van de eigenaar; tja, ze is een beetje eenkennig, maar als ze je kent doet ze dat niet meer...
hm...ik heb liever die gezellige boxer of leuke hollanders tegen me aanstaan, dan zo'n kleine klier in mn enkels :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 10:26 am 

Ik ben als klein meisje aangevallen door een Duitse herder en iris is een paar weken geleden gebeten door een Duitse herder dus ik houd altijd nog wel ontzag voor herders ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 12:53 pm 

Ik ben van mening dat alle honden een 'slechte naam' zouden moeten hebben. Het zijn beesten met tanden. Ik vind dat iedereen ontzag moet hebben voor elke hond, groot of klein maakt niet uit.
En inderdaad goede baas = goede hond. Maar dan nog.... En mens kan ook zomaar uitvallen, dus een beest al helemaal. Sinds ik me eigen hond heb opgevoed ( min of meer :P) heb ik veel meer respect voor het dier gekregen.

Ik zal eens een verhaaltje vertellen over twee zeer waakse rottweilers. Ik moest even een nieuwe accu in mijn motor laten zetten. Toen die man ermee bezig was zag ik twee ongelooflijk mooie rottweilers achter een flink hek en blaffen die twee toen ze mij zagen. Dus ik raakte in gesprek met de eigenaar, hij vertelde dat de honden nogal eenkennig zijn en als hij ze los zou laten het best wel eens mis zou kunnen gaan.
Vervolgens laat hij ze los :? Dus ik dacht het zal wel. Dus ik blijf rustig staan de hondjes genegeerd ze snuffelden nog wat aan me vingers. Daarna beginnen ze de baas te klieren en in zijn handen te bijten, maar dus ook niet meer los willen laten.... Goed honden terug achter het hek.
Hiermee wil ik zeggen dat het ook maar net is hoe je ermee omgaat blijkbaar. Ik heb echt al veel geleerd de afgelopen 8, 9 maanden :P En er valt nog veel meer te leren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2010 10:37 pm 
Site Admin

Irma schreef:
Ik ben als klein meisje aangevallen door een Duitse herder en iris is een paar weken geleden gebeten door een Duitse herder dus ik houd altijd nog wel ontzag voor herders ;)

Dat heb ik dus met Rottweilers, en door generalisatie ook met Boxers, pittbuls, Mastino's en dergelijke honden en ook met assertieve, dominante KNPV'ertjes ;)

Angeliqueje schreef:
Het zijn beesten met tanden. Ik vind dat iedereen ontzag moet hebben voor elke hond, groot of klein maakt niet uit.

"Ontzag" neigt naar "angst" en dat moet je juist niet hebben. Maar wel respect voor het feit dat het beesten zijn met dierlijke behoeften. Als alle hondeneigenaren dat eens zouden snappen, zouden er veel minder gedragsproblemen zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 7:40 am 

Beetje meer begrip voor die mevrouw is ook op zijn plaats vind ik, weet jij veel wat voor nare ervaring ze heeft gehad met een herder of andere grote hond!!! Ze heeft niet voor niets zelf een kleinere. Als grote honden op je af komen rennen komt dat bij veel mensen bedreigend over. Wij hondeneigenaren moeten daar wel rekening mee houden vind ik en het zijn inderdaad vaak Duitse herders die bijten of nogal agressief overkomen. Ze zijn ook vaak doorgefokt en komen van internet en zo of gekruist met boerenfox, slechte combi. Zelf vind ik de Hollandse herder veel vriendelijker overkomen, maar veel mensen kennen ze niet eens en denken een herder is een herder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 10:51 am 
Site Admin

nina schreef:
Beetje meer begrip voor die mevrouw is ook op zijn plaats vind ik, weet jij veel wat voor nare ervaring ze heeft gehad met een herder of andere grote hond!!!

Herders hebben vaak geen goede naam, net als bepaalde andere rassen (Rottweilers, Staffies). Mensen zijn vaak bang voor ze. Ik vind dat je daar rekening mee moet houden. Je kan moeilijk verwachten dat iedereen verstand heeft van honden (hoe mooi dat ook zou zijn) en snapt dat je honden niets verkeerds in hun zin hebben. Hoe sociaal ze ook is, ik laat mijn herder niet zomaar naar vreemde mensen toelopen. Als ze in paniek raken, weet je nooit wat er gebeurd en bovendien is elke schrikreactie weer een bevestiging van het vooroordeel dat herders eng zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 5:35 pm 

Ik denk dat mensen meestal wel zullen schrikken van wat voor (onbekende) hond dan ook die op ze af komt rennen. Vind dit ook een vrij normale reactie. Zou het zelf ook niet prettig vinden. Aan de baas de taak om te voorkomen dat dit gebeurd. Ik vind dat gewoon een sociale plicht. Daarbij weet je ook maar nooit of de hond van de ander ook "alleen maar spelen" wil, of om wat voor reden dan ook niet mag spelen met andere honden oid.

Nou weet ik zelf uit ervaring ook dat dat niet altijd even makkelijk is. Wij hebben thuis ook nog een Duitse Dog reu, van tegen de 80 kilo. Typetje "hij wil alleen maar spelen". En als die iets per see wil, probeer hem dan maar eens tegen te houden :help: Hij heeft in zn jeugd dan ook wel wat mensen flinke schrik aangejaagd. Maar gelukkig is hij inmiddels wel netjes opgevoed :smt003

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 10:41 pm 
Site Admin

Iris schreef:
Wij hebben thuis ook nog een Duitse Dog reu, van tegen de 80 kilo. Typetje "hij wil alleen maar spelen".

Jeetje, zo'n hond wil je al helemaal niet kwijlend tegen je aan hebben staan, dan val je zo om :shock: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 03, 2010 4:56 pm 

nina schreef:
Beetje meer begrip voor die mevrouw is ook op zijn plaats vind ik, weet jij veel wat voor nare ervaring ze heeft gehad met een herder of andere grote hond!!! Ze heeft niet voor niets zelf een kleinere. Als grote honden op je af komen rennen komt dat bij veel mensen bedreigend over. Wij hondeneigenaren moeten daar wel rekening mee houden vind ik en het zijn inderdaad vaak Duitse herders die bijten of nogal agressief overkomen. Ze zijn ook vaak doorgefokt en komen van internet en zo of gekruist met boerenfox, slechte combi. Zelf vind ik de Hollandse herder veel vriendelijker overkomen, maar veel mensen kennen ze niet eens en denken een herder is een herder.

Wat ik ook op mijn pad tegen kom, fietsers, joggers, wandelaars, katten, wild, andere honden etc.
ik lijn mijn honden ALTIJD aan!!!
Ik vind dit een soort van stil-zwijgende code die iedere hondenbezitter zou moeten volgen.
Deze vrouw kwam plots uit een pad achter de struiken vandaan, voordat ik het door had en mijn honden aan kon lijnen trokken ze al een sprintje
Ik vond het erg genoeg dat onze honden haar de stuipen op het lijf joegen.
Wat ik met mijn verhaal wilde vertellen is dat het wel appart was dat die opdringerige boxer niet eng bevonden werd en een paar gehoorzame herders wel.
nina schreef:
weet jij veel wat voor nare ervaring ze heeft gehad met een herder of andere grote hond!!! Ze heeft niet voor niets zelf een kleinere.

Overigens heet deze vrouw een paar jaar geleden een grote kruising van zo'n 45+ kg gehad

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 03, 2010 5:56 pm 

Heleen schreef:
Laatst had ik een paar logees over de vloer. Eén meisje zei: "Vroeger was ik bang voor honden en ik hou nog steeds niet erg van ze, maar deze is echt tof!"
Er is echt iets mis met het karakter van de langharen hoor :roll: :lol:

Wie vindt er dan dat er met het karakter van de langharen echt iets mis is, en wat zou er dan niet deugen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 03, 2010 8:47 pm 

Anita schreef:
Ik vind dit een soort van stil-zwijgende code die iedere hondenbezitter zou moeten volgen.

Helemaal mee eens Anita!!
Als je haar niet gezien hebt kan je er ook helemaal niets aan doen.Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur